søndag 12. oktober 2008

Norskfaget - hva synes jeg?

Jeg liker mange deler av norskfaget. Dette er et veldig bredt fag, og jeg tviler på at noen liker absolutt alt. Slik er det med meg også. Nynorsk er et eksempel på noe jeg ikke liker så god (fordi jeg føler at jeg ikke får det til), mens filmanalyse er et eksempel på noe jeg liker godt. Blogging i norsken tror jeg kommer til å bli moro. Det er en an avveksling fra å sitte å skrive tekster hvor man må følge spesielle regler og mønstre. Her kan man skrive nesten hva man vil, så lenge man svarer på oppgavene som blir gitt. I tillegg kan dette utvikle seg til å bli noe annet enn bare noe man gjør på skolen for noen. Jeg tviler på at jeg kommer til å sitte hjemme og blogge for moro skyld, men noen synes sikkert dette er noe fornuftig å bruke tiden på. Så en oppsummering blir at jeg liker de fleste deler av norskfaget og synes det er positivt at vi blogger.

Ingen kommentarer: